Google Tag Manager – 9 dôvodov prečo by ste ho mali používať na vašich stránkach

 

Keď som prvý krát videl nasadenie Google Tag Managera, pomyslel som si, prečo by mal niekto takú hovadinu používať. Až neskôr, keď som s ním začal pracovať, som pochopil o aký užitočný nástroj ide. Ale to sa mi pri produktoch a vylepšeniach od Googlu stáva. GTM umožňuje publikovať skripty pomocou špeciálneho rozhrania, bez toho aby ste museli zasahovať do kódu stránky. Áno. Môžete nasadzovať na stránky snipety a pixle bez toho, aby vaša úloha stála pol roka u developerov. Už žiadne trojhodinové porady na to, aby ste zo skriptu odstránili jeden malý bug. GTM možno vás možno bude stáť pár hodín učenia, ale keď sa naučíte v tomto rozhraní pracovať, už nikdy sa nebudete chcieť vrátiť späť. Toto sú jeho hlavné prednosti:

1. Ľahko sa používa

Rozhranie je ako býva u produktoch z Googlu zvykom čisté, úhľadné a prehľadne štrukturované. V GTM môžete spravovať viac stránok. Máte v ňom prehľad nad všetkými skriptami tak, ako aj nad podmienkami ich spustenia. Dokonca dokážete veľmi jednoducho posielať dáta z vašej stránky priamo do Google Analytics, kde s nimi môžete ďalej pracovať. A to všetko ľahko a jednoducho. Vyklikávanie namiesto prepisovania riadkov kódu.

2. Rýchlosť práce

Ak začnete používať GTM, nebude už žiadne dohadovanie s developermi, keď potrebujete pridať malý skriptík na vašu stránku. Žiadne dohadovanie o prioritách, pretože programátori majú kopec inej roboty. Marketéri, môžete priamo sami nasadzovať skripty, robiť v nich zmeny, či ich dokonca debugovať. Áno aj to sa dá. A to skutočne urýchľuje prácu so skriptami. Navyše každú novinku môžete hneď vyskúšať a nie ste obmedzení tým koľko práce majú developeri. Budete tak o krok pred konkurenciou a developeri sa tak môžu spokojne venovať funkcionalite stránok alebo inej užitočnej práci.

3. Nespomaľuje stránku

Poznáte to. Musíte na stránku nasadiť skript pre Universal Analytics. Potom nasadiť skripty na sledovanie konverzií v AdWords a Facebooku. Následne nasadíte remarketingový kód a hneď na to snipety pre dynamický remarketing. A potom príde ďalšia požiadavka na sledovanie klikania tlačítka Objednať pomocou udalostí. A aby toho nebolo málo, musíte nahodiť nový skript nejakého nového remarketingového nástroja lebo ho šéf videl u konkurencie. A potom sa nieje čo diviť, že kým sa vám načíta stránka, stihnete si spraviť kávu. A tu prichádza na scénu GMT. GMT sa načítava asynchrónne. To znamená, že kým sa načítava vaša stránka do prehliadača, všetky skripty a ostatné veľmi dôležité veci ktoré v GMT máte sa načítavajú popri nej. Čiže ju nespomaľujú.

4. Užívateľský prístup

GMT umožňuje jednotlivým užívateľom prideľovať rôzne práva na nazeranie do jednotlivých skriptov, robenie zmien a ich publikovanie. Každému zamestnancovi môžete určiť takú úroveň práv akú uznáte za vhodné. Nemusíte dávať agentúre, ktorá vám pomáha s Google AdWords, prístup do kódu vašej stránky. Stačí im udeliť prístup v GTM a môžu veselo pracovať bez toho, aby museli zasahovať alebo videli váš kód. Čo je obrovská výhoda ako pre firmy, tak aj pre agentúry.

4. Možnosť testovať skripty pred tým než ich zverejníte

Skriptíky môžete vyskúšať ešte skôr, než ich ľudia uvidia na stránke. Môžete ich otestovať a vychytať muchy bez toho, aby ste zverejnili vašu prácu s chybami o ktorých neviete. GTM obsahuje debug rozhranie, ktoré vám pomáha nájsť chyby vo vašich skriptoch a ich implementácii. Samo o sebe veľmi užitočná fičura.

6. Flexibilita

S Tag Manažérom od Google sa dá spraviť skoro všetko čo ste museli robiť samostatnými tagmi, kúskami kódu, ktoré ste doteraz ručne nasadzovali na vaše stránky. Môžete vložiť snipety pre Google Analytics, pre AdWords, pixle pre Facebook, môžete sledovať a zbierať dáta o tom, čo sa na vašej stránke deje pomocou udalostí. Môžete nasadiť kódy pre remarketingové nástroje. Taktiež môžete posielať dáta, napríklad o tržbách, do Google Analyticsu a pracovať s nimi v Enhanced E-commerce. Fantázii sa medze nekladú. A to všetko bez jedinej úlohy zaslanej programátorom. Teda okrem nasadenia samotného GTM.

7. Načúvanie udalostiam

Konečne sa nemusíte trápiť s každou hovadinou, ktorú chce oddelenie sledovať pomocou udalosti. A môžete sledovať prakticky čokoľvek. Jednoducho vyklikáte a vyplníte čo na stránke chcete sledovať a GTM spraví zvyšok práce za vás. Využijete dáta ktoré na linke už máte.

8. Uchovávanie verzií

Pri každej publikácii skriptov sa vytvorí ich nová kópia. To znamená, že každá verzia publikovaných skriptov v minulosti je uložená. Ak sa chcete vrátiť naspäť po vykonaných úpravách, jednoducho sa vrátite k predchádzajúcej verzii. Obrovská výhoda, pretože nemusíte po zistení chýb vaše skripty prerábať. Dáte jednoducho krok naspäť.

9. Zabudovaná integrácia s produktmi Googlu

GTM obsahuje googlacke tagy, ako je napríklad rozhranie pri implementáciu Universal Analytics, Google AdWord alebo remarketing. A to aj niektorých tretích strán. Takže aj keď nie ste vo využívan Tag Manažéra zbehlí, základné veci si môžete nastaviť sami, viacmenej len vyklikaním a vpísaním pár ID.

Google Tag Manager sa stáva štandardom, tak ako sa nimi stali aj iné produkty od Google. Jeho elegantné rozhranie a absurdne veľké množstvo ušetrenej práce pri jeho využívaní z neho robí vec, ktorú budú onedlho pravdepodobne mať všetky seriózne stránky. Čím rýchlejšie GTM začnete využívať, tým lepšie pre vás. Vaša práca so skriptami už nebude nikdy ako pred tým.