4 otázky, ktoré by ste si mali položiť, než začnete robiť akýkoľvek remarketing

4 otázky, ktoré by ste si mali položiť, než začnete robiť akýkoľvek remarketing

Týmto článkom by som chcel nadviazať na predošlý článok o tom, ako začať s remareketingom. Čo máme ale užívateľovi, ktorý navštívil našu stránku, povedať? Ako sa prihovárať k načatému návštevníkovi? Ak ste niekoho remarketovali, už ste na neho utratili peniaze a teraz chcete utratiť peniaze na už minuté peniaze. Mali by ste tak robiť čo najefektívnejšie. Remarketingom dávate ľuďom možnosť povedať áno, keď už pred tým povedali nie alebo možno.

Treba si uvedomiť, že väčšina vašej komunikácie na sociálnych sieťach je interaptívna. Narúšate sociálnu interakciu potenciálneho zákazníka a mali by ste mu veľmi dobre zdôvodniť, prečo tak robíte. Užívatelia sociálnych sieti na nich nie sú pre to, aby pozerali vaše reklamy. Zodpovedaním si pár kritických otázok urobíte váš retargeting oveľa účinnejší. Ujasnite si niekoľko vecí, aby ste ešte zahriateho návštevníka dostali tam, kde chcete.

V skutočnosti nezáleží na tom, či remarketujete na Facebooku, AdWordse alebo emaili. Ak nahryznutých návštevníkov oslovíte správne tým, že si zodpoviete nasledujúce 4 otázky, vlastne ani nie je dôležité kto píše obsah reklamy. Správne odkomunikovať ponuku dokáže aj sekretárka, ak v tom má jasno. Ak sa ale budete vo vašom remarketingu prihovárať vašim zákazníkom rovnakým spôsobom, ako vo zvyšku marketingovej komunikácie, zákazníci vám nebudú rozumieť a nebudú vám dôverovať. Takže poďme na to.

1. Prečo teraz?

Musíte užívateľovi zdôvodniť, prečo práve teraz prerušujete jeho sociálny kontakt na Facebooku. Samozrejme, najlepšie zdôvodnenie vychádza zo znalosti cielenia nášho remarketingu. Ak máme zbieranie kukin do publík správne nastavené, vieme presne o čo a kedy sa dotyčná alebo dotyčný zaujímal. Ak vieme o čo mal záujem, môžeme mu to jemne ponúknuť. Videli ste naše nové nože? Práve teraz sú v akcii. Váš šťastný deň.

Zdôvodnenie niekedy nemusí mať spojenie s ponukou. Môžete spraviť letnú akciu, aj keď produkt nie je sezónny. Hocijaké zdôvodnenie prerušenia jeho famózneho zážitku listovania v príspevkoch priateľov je lepšie ako žiadne. Ponuku treba vždy určitým spôsobom racionalizovať. Ale s citom, aby ste nevyzerali ako stalkeri naháňajúci každého, kto si pozrie akýkoľvek vašu stránku.

2. Koho to bude zaujímať?

Všetci sa potrebujeme určitým spôsobom identifikovať. Zamerajte sa na zákazníka v závislosti od toho, o čo prejavili na stránke záujem. Kategorizujte ich. Povedzte im „Vieme, že by ste boli radi, keby ste mali úspech s predajom vo vašej firme“, ak si prezerali vašu ponuku predajných stratégií. Ide o to, že väčšina prospektov vám bude veriť, že máte úspech s vašimi zákazníkmi. Musíte im ale povedať, prečo ho budú mať aj oni. Musíte k nim pristupovať špecifickým spôsobom.

„Všimli sme si, že ste si stiahli našu brožúru o oblečení pre psov“. Alebo „Viem, že je pre malé firmy náročné pochopiť, ako je možné získať nových zákazníkov prostredníctvom emailovej reklamy.“ Zistite, ako sa vaši potenciálni zákazníci identifikujú a snažte sa ich osloviť kreatívnou ušitou na mieru. Musíte si byť istí, že oslovujete publikum, ktoré bude ponuka zaujímať a dať to vo vašich reklamách najavo.

Je častou chybou spoločností, ktoré v súčasnosti začínajú s marketingom na webe, domnievať sa, že všetci ľudia, ktorí majú v počítači internetový prehliadač sú ich zákazníci. Internetový marketing nie je o tom, mlátiť čo najväčší počet ľudí online pomocou vašich reklám, za čo najlepšiu cenu. Nie! Práve naopak. Musíte laserovo presne cieliť. Nejde to to, aby vám niekto neušiel, ale aby ste zacielili čo najpresnejšie definované publikum reklamami, ktoré sa na nich vzťahujú.

3. Prečo by ho to malo zaujímať?

Ak vieme, ako vysvetliť prečo mu pred nos strčíme reklamu a vieme aj presne komu a o čo má záujem, musíme ísť ešte hlbšie. Nemôžeme od zákazníkov očakávať, že si krížovku vylúštia sami. Keď nedokážete jasne artikulovať stav pred a po použití vašeho výrobku, budete to mať s marketingom veľmi ťažké.

Až teraz príde na rad vysvetľovanie, prečo je vaša spoločnosť alebo služba taká úžasná. Ale treba dávať pozor. V tomto príbehu je hrdinom váš zákazník a nie vaša firma. Vaša firma je len sprievodca na ceste k dokonalému stavu. Ak v tomto ešte nemáte jasno, prečítajte si tento článok. Zamyslite sa, aký je požadovaný konečný stav po aplikácii produktu. Vy chcete dostať vášho hrdinu z bodu A do bodu B. Preto by bolo vhodné, aby si ako svojho sprievodcu na tomto dobrodružstve vybral vás.

Namaľujte mu víziu. Aké by bolo skvelé keby… Viete si predstaviť, keď nabudúce… Predstavte si, že porážate všetku vašu konkurenciu. Preneste ich do želanej budúcnosti, spôsobom, ktorý im je blízky. Prečo by sa mali zaujímať o váš produkt, vo vzťahu k ich životu alebo podnikaniu. Nehovorte im, že s týmto prípravkom schudnú 10 kilo. Namaľujte im obraz toho, ako budú vyzerať v plavkách na tohtoročnej dovolenke.

4. Ako to môžete dokázať?

A konečne posledná otázka. Ako dokážete vaše tvrdenia? Takže už viete čo, komu a ako. Teraz sa treba zamyslieť aj čím. Ľudia možno aj veria tomu, že vaše sľuby sú realitou, ale ako ich v tom utvrdíte? Použite recenzie vašich zákazníkov alebo prípadové štúdie. Ak ešte žiadne nemáte, skúste referencie tretích strán alebo najnovšie výskumy, ktoré potvrdzujú to, čo hovoríte. Prečo myslíte, že aj v tej najprimitívnejšej reklame neustále reklamné agentúry omieľajú, že 10 z 8 doktorov práve tento produkt odporúča? Aj keď je to úplný nezmysel. Podložte niečim vaše tvrdenia.

Teraz, keď sme si na všetky otázky dali odpoveď, ich môžete použiť. Všetky 4, inak to nemá moc zmysel. Môžete vaše odpovede dávkovať. V správe číslo 1 vašej remarketingovej kampane odpovedzte na otázky 1-3. Potom, aby ste ich vo vašich tvrdeniach priklincovali, na otázku 4 odpovedzte druhou správou. A pokúste sa, aby vaše reklamy nevyzerali príliš ako reklamy. Sociálne siete sú veľmi neformálne miesto. Profesionálne vyleštené reklamy vyzerajú v tejto sfére veľmi podozrievavo.

Pridaj komentár